När du som företagare bestämmer dig för att lansera firmans varumärke är det oftast bra att genomföra en så kallad branding. Det betyder att du har en enhetlig utformning på allt som rör företagets marknadsföring.
Typsnittet på företagsnamnet ska gå i linje med din logotyp och det ska utformas för att passa på trycksaker, såväl som på visitkort, brevpapper och hemsidan.
Anlita ett tryckeri
Det kan verka som att ett tryckeri är dyrt, men sanningen är att om du själv ska trycka upp allt så skenar kostnaderna fort iväg, även om du har en effektiv skrivare på kontoret. För att inte tala om alla de produkterna du går miste om i de fall du sköter marknadsföringen själv.
Det mesta kan märkas med ditt varumärke
Ett modernt tryckeri har de maskiner och de material som behövs för att du ska kunna beställa reklammuggar, pennor, nyckelringar eller kepsar. Dessutom kan de i de allra flesta fall också trycka affischer, flaggor, skyltar och kalendrar.
Profilreklam är viktigare än du tror
Du som går i tankarna på att profilera dig på marknaden bör absolut försöka hitta något passande sätt att nå ut till både era lojala kunder och de som ni hoppas ska bli kunder hos er när ni deltar på nästa mässa.